Next Tourism Generation Alliance projekt


Négyéves kutatás (2018–2022), mely az EU részbeni finanszírozásában valósul meg 14 partner részvételével. 

A partnerek között vannak nemzetközi és nemzeti szakmai szövetségek, kamarák, oktatási, szakképzési és felnőttképzési intézmények. A projekt vezetője az olasz Federturismo, a partnerek között van brit, ír, francia, német, holland, spanyol, bolgár és magyar (VIMOSZ és a Soproni Egyetem).

A projekt célja, hogy első lépésként feltérképezze a turizmus szakma munkavállalókkal szembeni jelenlegi elvárásait, majd felvázolja a turisztikai keresleti-kínálati trendeket figyelembe vevő jövőbeni követelményeit. A vizsgálandó ismeretek-készségek között kiemelten kezeljük a digitális tudást (online marketing és kommunikáció, adatelemzés, mesterséges intelligencia, virtuális valóság, mobil technológia stb.), a „zöld” (megújuló energiák, fenntartható termékek, kampányok stb.) és a szociális-kulturális ismereteket-készségeket (interperszonális kommunikáció, kultúrák közötti megértés, elfogadás, érzékenység, nemek közti egyenlőség, fogyatékkal élők igényeinek figyelembe vétele stb.). A projekt végső célja egy új, a várható elvárásoknak megfelelő képességeket és készségeket támogató, ösztönző képzési módszer kidolgozása, tesztelése, bevezetése.

A projektben a Soproni Egyetem a regionális szintű kutatásért felelős. Célja, hogy bevonja a Sopron-Fertő kiemelt turisztikai térség reprezentatív vállalatait, vállalkozásait, intézményeit, szövetségeit, hogy a kutatás eredményeként kialakítandó képzési módszerek mielőbbi bevezetésével elősegítse a térség versenyképességének erősödését.

A projekt a Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar részvételével működik.

Szakmai vezető: Dr. Jandala Csilla,

Kommunikációs koordinátor: Németh Nikoletta

 

A projekt a következő felületeken követhető nyomon:

www.nexttourismgeneration.eu

https://www.facebook.com/nexttourismgeneration/

https://twitter.com/NTGAlliance

https://www.linkedin.com/company/next-tourism-generation-alliance/